slide show

Sommardag med mitt hjärta

Vilken dag, den började jättebra men slutade jättedåligt. Idag tog vi med oss Jack till stranden, vi båda hade sett fram emot dagen väldigt länge. Jag började få ont i huvudet vid 12.30 men hoppades på att det skulle gå över, vi hade ett par jättebra timmar på stranden men migränen blev värre och värre. På eftermiddagen började jag få så ont så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Kunde varken njuta av havet eller leka med Jack utan låg på solstolen och grät av smärta. Till sist fick vi åka från stranden för att jag hade så ont, tog två migräntabletter och låg på solstolen vid bilen och skrek och grät av smärta. Jack var så söt för han såg att jag mådde så dåligt så han satte sig på en stol bredvid mig och höll mig sällskap under tystnad <3

Vi var tvungna att äta något så vi stannade på en restaurang i Åhus på vägen hem, mådde så dåligt. Längesedan jag hade såhär ont, hela middagen förstördes pga min smärta. Så många planer, dagar och fina stunder som förstörs pga min smärta. Hatar det mest av allt, hatar att jag är drabbad av denna vidriga sjukdom som förstört mitt liv varje dag under 9 års tid och det verkar inte som om det finns något slut.

Älskar dig så, så mycket! <3

Visst ser jag lycklig ut på bilderna? Vem hade kunnat tro att jag hade så ont när dessa bilder togs att det kändes som om någon stack hundra knivar i huvudet på mig och att jag 5 min efter att bilderna togs skrek och grät av smärta? Så mycket förskönar sociala medier, på bilder ser det ut som det perfekta livet men sedan ser verkligheten så många gånger annorlunda ut. Jag har lärt mig att fejka leenden och mitt mående, låtsas många gånger må bra trots att det känns som om hela jag går sönder inifrån men vill inte att andra ska behöva höra på hur dåligt jag mår hela tiden.

Så glad för de timmar jag och Jack fick tillsammans där jag kunde leka med honom i alla fall. Den här pojken avgudar mig och det får mig att smälta varje gång, Jack ger mig 100% äkta kärlek. Allting jag gör är bäst, allting jag säger är bra och jag har aldrig fel. Han sa till och med till mamma att han vill ha solstolen precis som Bobbo (ja han kallar mig det haha) och ingenting annat fungerade. Min gullis <3

Summerdays

Ännu en sommardag har passerat, vilket väder! Perfekt att få lite bränna innan Spanien :-) Ska faktiskt till havet imorgon också, då med Jack älsklingen.
(null)

Vet inte riktigt vad som hänt med min hud, när jag var liten brände jag mig typ aldrig utan blev verkligen chokladbrun direkt. Nu bränner jag mig rejält om jag inte smörjer in mig supernoga, framför allt på dekolletaget där jag måste smörja mig med 50 (!!) och ändå bränner jag mig. Hmm, inte kul! Jag älskar att vara brun men har med åren börjat förstå hur otroligt skadlig solen är och att hudcancer är så vanligt. Utomlands sitter jag mest under parasoll och blir ändå superbrun.

Nu ska jag äta glass och läsa klart min bok, den är såå bra!

Times Square by night

Times Square behöver väl ingen direkt närmare förklaring? Det är lika galet och möjligt som på film. Stora nyonskyltar, GALET mycket folk och bara en sjuk känsla. Check på bucketlistan, Times Square.

Musikal på Broadway

Dag 3 i New York var en väldigt bra dag! Vi började med Gossip Girl tour som jag ska berätta mer om senare.
(null)

Vi samlades vid Palace hotel där Serena och Chuck bodde det första året, har stått på samma ställe som dem omg haha <3 Bilden på trappan är från The Met där tjejerna ofta satt på sin lunchrast.
Här är bilder från The Empire Hotel som Chuck köpte, hans egna imperium. Mycket fint hotell!

Nästa stopp blev på Dylan’s candy bar där Dan och Vanessa köpte godis, det är världens största godisaffär som tydligen ägs av Ralph Laurens doften, där ser man!
(null)

Därefter åkte bussen vidare genom 5th avanue, så mycket New York det kan bli.

Sista stoppen på turen var Grand Central Station, så himla vacker station. Vi åt lunch där, kändes som ett måste. Var väldigt gott men galet dyrt (precis som allt annat i New York).

På kvällen var det äntligen dags för mammas julklapp, musikal på Broadway (!!). Vi såg Jersey Boys och den var så, så himla bra. Vi båda njöt fullt ut, det var en av höjdpunkterna med New York och jag kommer minnas denna kväll för alltid. Skådespelarna var grymt bra och musiken likaså.

Hurra för rökförbud

(null)
Här har ni en tjej som verkligen är glad över det nya rökförbudet som införs från 1 juli i år, rökförbud på bl.a. uteserveringar, lekplatser och utanför entréer. Det var typ det bästa som kunde hända.

Jag har inte kunnat sitta på en uteservering på flera år just pga rökare som har suttit vid bordet bredvid och rökt och rökt där jag har fått andas in rök istället för att njuta av min mat eller fika. Med min migrän tål jag inte röklukt, mår så dåligt. Det stinker verkligen och ger mig migrän direkt, därför är jag otroligt glad över detta förbud. Bara önskar att det kommer att bli förbud på stränder också för fy...

Det blev ett himla liv på sociala medier när förbudet blev officiellt, icke rökare hurrade medan rökare buade och kritiserade allt och alla. Väljer man att röka tycker jag inte det är mer än rätt att inte tvinga icke rökare att andas in passiv rökning. Jag är så emot rökning man kan bli, ingen i min familj röker och jag har aldrig tagit ett bloss i hela mitt liv och tänker inte göra det så länge jag lever. Ungdomar, börja inte röka, det är skit!

Vad tycker du om rökförbudet och varför?

Woodbury New York

Dag två i New York tog vi bussen till Woodbury som är en outlet som ligger ca en timme utanför New York.

(null)
I Woodbury finns över 200 affärer och varje affär ligger i ett eget litet hus, det är ett så himla bra upplägg! På bilden ser ni Polo Ralph Lauren affären och då är allt i det huset från Ralph Lauren. Alla affärer låg bredvid varandra runt om i "staden". Woodbury rekommenderas starkt!
Tyvärr hade vi väldigt otur med vädret, det ÖSregnade, verkligen öste ner. Vi fick köpa ett svindyrt paraply som sedan blev stulet i en affär, ehh okej. Sista två timmarna klarnade det upp och de såg man den fina grönskande utsikten!
De har en food court där en massa olika matställen var samlade, jag tog chrispy chicken och grilled cheese, blir det mer amerikanskt?
(null)

Där är i princip bara märkesaffärer i Woodbury, men kolla så fint! Där är mellan 20-70% rabatt i alla affärer men sedan lägger de på moms också så visst var det billigare än i Sverige men inga wow priser ändå.

Vi gick 19k steg denna dagen haha!
Efter att ha shoppat ett x antal timmar fikade vi. Vattenmelon, lemonade och våffla doppad i belgisk choklad var mums!
(null)
Som vi skrattade åt denna bilden haha, ser ut som en gammal gumma med käpp.

Jag köpte en hel del fint faktiskt, nöjd tjej :-)

När vi kom tillbaka till hotellet runt kl 23 åt vi på Shake Shake, har alltid velat prova! Det var verkligen gott, rekommenderas. Dock mådde jag rejält illa efteråt så det blev bara en gång för min del, det var rätt mäktigt.
(null)

Fina New York <3 utsikt på väg tillbaka till hotellet, jo man tackar.

Nu ska jag snart till sjukhuset och ta 37 sprutor, kontraster kontraster.

The ocean is calling

Hej vänner!

Idag besökte jag havet för första gången i år, alltså åhh vilken avkoppling och lycka. Som jag nämnt innan finns det inget ställe jag mår lika bra på som vid havet, det är ren och skär lycka och livsglädje för mig.

Det var årets varmaste dag i Skåne i år, över 31 grader och det märktes verkligen för ojoj vad varmt det var! Vi kom till havet rätt sent, kl 15 men det var inte så illa för de flesta började bege sig hemåt då plus att det fortfarande var väldigt varmt. Ville inte bränna mig första dagen i solen heller.
(null)
Invigde min nya bikini idag, älskar den! Pumpen sitter såklart också på magen, det finns dock ingen anledningen att jag ska gå runt och försöka dölja den. Min diabetes är tyvärr mitt liv och jag mår göra mitt bästa utifrån förutsättningarna.

Avslutade dagen med att äta i Åhus.

Imorgon ska jag ta 37 botox sprutor, inte alls taggad men det måste göras. Lär inte må bra efter så imorgon ska jag bara ta det lugnt.

Första dagen i New York

Efter första natten på hotellet (så skönt säng, sov som en prinsessa hela veckan) var jag och mamma redo att ta oss an New York! Vi tog taxi, hallå gul taxi - att stå på gatan i New York och vinka in en taxi, check x typ 30, till Century21 som är en stor outlet i New York.
(null)
Har aldrig tidigare sett så många märkesväskor, accessoarer och kläder samlade på ett ställe. Jag köpte en jättefin Marc Jacobs väska, hittade dock inga kläder där. Kan rekommendera att besöka Century21 även om där är rätt mycket skit också fast en del fynd går att göra.
Njöt av NY city stämningen.

Vi gick mot One World Trade Center, väldigt häftig byggnad, för att se 9/11 memorial och museet.
(null)

Här är 9/11 memorial 🕊 rysningar i hela kroppen, det går inte riktigt att beskriva känslan jag fick när jag stod där och såg alla dessa namn. Jag ska skriva och berätta mer om både memorial och museet senare. Jag är så glad att jag fick uppleva denna fantastiska minnesplats tillägnat den tragiska händelsen 9/11.

Det började regna så vi begav oss mot museet som ligger precis bredvid minnesplatsen. Det var verkligen ett intressant museum som jag rekommenderar. Ladder 3 var en av brandbilarna som blev totalförstörd under attacken. Alla brandmän som hjälpte till och satte sina liv på spel, all heder till er. Ser verkligen upp till brandmän överallt i världen, vilka hjältar de är.
Så himla bra första dag i NY.

Nu ska jag alldeles strax sova, är inte jättetrött men vill försöka komma tillbaka till den rätta dygnsrytmen igen.

Hemma från New York

Hej på er!

Nu är denna tjej hemma från New York, halvt död och extremt jetlaggad. Jag var inte såhär jetlaggad efter att jag kom hem från Los Angeles, detta är brutalt. En sådan extrem trötthet, sov i alla fall 11 timmar i natt vilket var väldigt behövligt.
(null)

Jag har haft en jättebra vecka i New York och kommit hem med en massa nya intryck och minnen <3
Detta var utsikten från taxin på väg till flygplatsen, alltså ehh hej utsikt.

Flyget från NY gick kl 22 men pga tidsskillnaden var vi inte hemma förrän strax efter 11 dagen efter. Medan vi väntade på flyget åt vi på ett ställe på flygplatsen, gott! Jag hade hört att flygplatsen JFK skulle vara kaos men så var det verkligen inte. Mycket mindre folk än i Köpenhamn och vår gate låg galet nära, inga långa köer heller och samma när vi landade på JFK, gick verkligen smidigt och fort!

Jag har en massa bilder att visa er och jag lovar att jag ska berätta allt om New York! Har ni någon fråga om New York? Någon speciell sevärdhet ni undrar över? Eller något helt annat? Ställ frågan i kommentarerna.

3 från New York

Vilken fantastisk dag! Jag vill inte åka hem till Sverige på söndag. Idag har vi varit vid Union Square och nyss avslutade vi en helt magisk middag. Åhh New York ❤️

Big Apple

På New Yorks gator.

God morgon från New York

God morgon från New York! Vi landade sent igårkväll efter en lång flygresa och begav oss då ut mot Times Square för att äta.
Vi gick bara förbi Times Square en snabbis men där är crazy, som en helt annan värld med extremt mycket folk. På väg till restaurangen fick man även se "baksidan" med NY som man aldrig ser på filmer, här är rätt smutsigt och restaurangerna stället ut alla sopsäckar på gatan, precis utanför restaurangerna så det luktar äckliga sopor när man går förbi, på min lilla 500 meters vandring stötte jag också på en himla massa märkliga människor, tror en del var drogpåverkade tyvärr.
(null)
Vi gick till Hard Rock café för att äta för jag gillar verkligen det stället men måste säga att det var en rejäl besvikelse här i NY, riktigt overprized för två burgare kostade 500 (!!!) kr, ehh va?! Musiken var också superhög och det var sjukt mycket folk, inte optimalt efter att ha varit uppe i närmare ett dygn. Nej, både jag och mamma var lite irriterade och extremt trötta.

Mer än 500 m från hotellet till Hard Rock café har jag inte ännu sett av New York. Vaknade kl 07 ganska pigg så vi ska strax ner och äta frukost, det ser jag fram emot! Hotellet är superfint och lyxigt och rummet är så nice, vi blev uppgraderade till king istället för quuen helt gratis, så snällt :-)

Dagens planer är att ta oss till Century21 för shopping, vidare mot Union Square, 9/11 memorial och kanske Brooklyn Bridge. Så taggad! Kameran följer med såklart.

New York baby

Taggad, taggad! Idag åker jag till NEW YORK! Oh my, kan inte förstå det själv. Resmålet som varit en dröm så länge och äntligen ska jag få uppleva det.
(null)
Ska verkligen se till att njuta till tusen. Jag har saknat USA varje dag sedan jag kom hem från fotoresan för två år sedan så att komma tillbaka känns underbart och NY?! Alltså, en sådan dröm.

Flyget lyfter 17.45 idag och vi är framme i NY strax efter 21 lokal tid och sedan behöver man ju räkna ett par timmar på flygplatsen med kontroller osv om jag förstått det rätt så vi lär vara framme i NY sent ikväll, då ska vi se till att äta något och sedan imorgon börjar äventyret!

SOMMARLOV

Oj vilken hektisk vecka! Sista veckan på jobbet är rolig men otroligt intensiv, eller hela hösten har varit intensiv med nationella prov, slutbetyg för 9orna, alla andra betyg och hela denna veckan.
Igår släppte jag fina 9c, som jag kommer att sakna er. Det är helt sjukt <3
Efter avslutningen åkte jag till stan för att fixa ögonbrynen och passade på att kolla på studentflaken, tänkt att det var 7 år sedan jag tog studenten, det är helt galet vad dessa år gått snabbt. Det var 00orna som sprang ut, vilka är mina gamla elever, så himla kul! Det var flera som skrek CARRO!!! från flaket när de såg mig hahah.

Förresten, jag har SOMMARLOV nu!! Så himla skönt. Mina kollegor jobbar nästa vecka men jag är ledig för imorgon ska jag ju till NEW YORK! Obeskrivligt. Tyvärr har jag haft en riktigt skitnatt där jag mått sämst med diabetesen och mår fortfarande inte bra men måste snart packa för har inte packat något alls. Ni som känner mig vet att jag är sämst på att packa lite men till NY är det ju ett måste för jag tänker shoppa mycket hehe så allt måste få plats i resväskan tillbaka också...

Skolans dag

3:e av 5:e dagen av veckan är redan förbi. Bara två dagar kvar med mina älskade elever, åh 😢

Idag var det skolans dag & spex. Det blev skåpstädning och klassjakt där klasserna skulle göra lite olika uppdrag.
Tre av uppdragen var att bilda skolan namn, ta en bild med en random person och bilda en pyramid.

Efter lunch blev det karnevalståg och fotbollsmatch mellan lärarna och 9orna. Imorgon är det klassens dag och då ska vi äta lunch och bowla. När jag kommer hem måste jag börja packa lite smått, åker på söndag ju!!

Har ni fått sommarlov/semester än?

Avslutningsbalen 2019

Wow, vilken fantastisk kväll igår! Avslutningsbalen var helt amazing, det var den bästa och roligaste kvällen på länge. På första bilden ser ni min fantastiska mentorsklass, mina lyckopiller på jobbet <3 och sedan mina fantastiska kollegor.

Ska gå igenom bilderna på kameran :)

Avslutningsfest

Hej på er!

Sista veckan innan sommarlov, alltså va? Var tog tiden vägen? Så sjukt... Idag hade jag den absolut sista svensklektionen med mina två 9or, åhh <3 Kommer sakna att undervisa båda klasserna så mycket.

Imorgon har eleverna friluftsdag men jag ska vara i festlokalen och fixa hela dagen. På kvällen är det dags för 9ornas avslutningsfest. Kommer bli så himla kul! Ska ta tillvara på varje minut. Sista kvällen med gänget.
(null)

Två bilder från förra året, det var en väldigt bra kväll men väldigt saknade personer.

New York plans

Om en vecka (en vecka!!!!) befinner jag mig i New York! Resan jag sett fram emot i över ett helt år är bara nu en vecka bort. Jag är orimligt taggad, tror inte jag kommer förstå det helt förrän jag sitter på planet ner mot JKF.

Planeringsfreak som jag är har jag planerat alla våra sju dagar i New York. I och med att jag inte varit där tidigare kanske något kommer att ändras när jag väl är där men detta är planerna hittills.
Dag 1
Vi lär vara rejält jetlaggade och trötta men tanken är att utnyttja så stor del av dagen vi orkar. Jag har planerat in shopping och sightseeing. Planen är att ta oss mot Union Square där mycket shopping ligger. Börja på Century 21 som är en stor outlet med en massa märkeskläder och sedan ta oss vidare till Nordstrom Rack, DSW och Burlington

Därefter ska vi se Ground zero, de två bassängerna till minne av alla som miste sitt liv i 9/11 och jag har också bokat biljetter till 9/11 museét. Jag tror det kommer bli ett väldigt jobbigt besök men jag ser verkligen fram emot det, att lära mig mer om terrorattackerna och skänka en tanke till alla som miste sitt liv. Om vi orkar avslutar vi dagen vid Brooklyn Bridge, om inte så åker vi dit någon av de andra dagarna för BB ska jag stå på! Antar att det inte kommer vara problematiskt att hitta restauranger i NY, älskar maten i USA!

Dag 2
Efter att vi ätit frukost ska vi bege oss mot busstationen för att ta bussen till Woodbury outleten som ligger ca en timme från New York. Det är en galet stor outlet som är uppbyggd som en stad, varje affär har alltså ett eget litet hus som ni ser på bilden. Priserna ska vara bra mycket lägre än i affärerna inne i NY, hoppas på en massa bra fynd. Tanken är att vi ska stanna där hela dagen.

Vi bor ett par hundra meter från Times Square så tanken är att vi ska besöka TS på kvällen. Tänk att få se neonupplysta TS, precis som man gjort på film så många gånger förut. Det finns en hel del shopping på Times Square så det kommer bli en äkta shoppingdag hehe.

Dag 3
Denna dag pausar vi från shoppingen, kommer nog bli ganska skönt efter två intensiva dagar. Dags för Gossip GIrl tour! Jag är så himla taggad för detta, Gossip Girl är på riktigt mitt liv och nu kommer jag att få besöka samma platser som Blair, Chuck, Serena och Nate varit på <3 Bussen tar oss runt till en massa locations där GG gänget filmat scener runt om i New York. Vi kommer bland annat besöka The Empire Hotel, Grand Central station där Serena anländer i första avsnittet och Central Park

På kvällen ska vi på musikal på Broadway, alltså?! Vi ska se Jersey Boys, kommer bli en upplevelse.

Dag 4
Jag kan inte bestämma mig mellan att besöka Top of the Rock eller Empire State Building. Jag har hört att TOTR har bättre utsikt men ESB är liksom legendariskt, ett besök där känns som ett måste. Därför tänkte jag att vi tar Top of the Rock under dagen och Empire State Building precis innan solnedgång så att vi då kan se NY på kvällen också. Mellan dessa två byggnader har jag planerat in shopping på Bloomingdale´s och en tur till Soho

Dag 5
Lite oklar dag men jag vill besöka Macy´s, Barney´s, Upper West Side och 5th Avanue. Shopping står med andra ord på schemat. Vet inte riktigt vad vi mer ska hitta på denna dag, vi stoppar lite här och där när vi känner för det.

Dag 6
Den här dagen ska vi åka båt för att se Frihetsgudinnan. Varken jag eller mamma är speciellt sugna på att lägga galet mycket pengar för att gå upp i Frihetsgudinnan men det är klart att jag vill se henne, därför låter en båttur som en mycket trevlig plan. Resten av dagen är oplanerad, är det något vi inte hunnit med så tar vi det denna dagen.

Dag 7
På kvällen åker vi hem till Sverige igen, nej så sorgligt. Vi vill hålla oss ganska nära hotellet den här dagen så något runt Times Square lär det bli.

Har jag missat något man absolut inte får missa att besöka i New York? Hit me i så fall!

Höjdpunkter Instagram tips

(null)
Använder ni er också av höjdpunkter på Instagram? Jag har under flera veckors tid undrat hur man får dit omslagsbilder som ni ser här ovan, i vanliga fall är det ju en av ens bilder som syns i de runda ringarna men att ha en omslagsbild ser mycket mer stilrent ut.

Jag googlade upp detta och kom fram till att det inte alls var så klurigt att fixa. Gör såhär om du också vill ha omslagsbilder på dina händelser.

1. Spara ner bilder i kamerarullen som du vill ha som dina omslagsbilder. Jag lägger in ett par olika här nedan som ni kan använda er av. Googla covers highlight Instagram på Google eller Pinterest (där finns flest).
2. Klicka på en av dina höjdpunkter - mer - redigera höjdpunkt.
3. Klicka på redigera omslag och välj bildikonen längst till vänster.
4. Välj bilden du vill ha och klicka sedan på klart och så har du din omslagsbild.

Här har ni mina nerladdade favoriter som jag kommer att byta mellan.

Calvin Klein new in

(null)

Nyaste inköpet, bikini från Calvin Klein. En stor favorit! Kommer invigas i Spanien.

Fick denna av mamma på barnens dag (1 juni i Polen, kommer nog alltid vara mammas lilla barn haha). Den är jättefin och jag tycker om den väldigt mycket. Ska med till New York!

Liseberg

Åh, igår var en väldigt bra dag på Liseberg med 9c! Alla hade så himla kul.
(null)
På morgonen var alla supertaggade. Vi kom dit strax efter 11 och sprang direkt till Valkyria som vi verkligen hade sett fram emot. Sanar, Josef, Linuz, jag, Angelina och Ida ställde oss i kön till att sitta längst fram. Man sitter sex stycken i en vagn. Vi var så jäkla nervösa, fyfan den känslan haha. Valkyria var grym! Adrenalinpåslaget efteråt var verkligen på topp. Tyvärr tycker jag Valkyria var alldeles för kort, hade behövt vara minst dubbelt så lång. Tycker faktiskt att Helix är mer "läskig" och roligare än Valkyria även om det är sjukt roligt att åka rakt, rakt ner på Valkyria.
Efter Valkyria gick vi direkt till Helix och Atmosfear som jag tycker är såå vidrig. Vet inte varför jag utsätter mig för den varje gång haha men när man väl sitter där är det bara kul. Jag är verkligen inte rädd för någon karusell, tror faktiskt jag skulle våga åka alla i världen 😝 älskar främst sjuka berg-och dalbanor!
Vi pausade sedan ett stort gäng för att äta på MAX.
(null)
Bästa gänget <3 Hade så kul med er!
Vi träffade Amanda Strand, så jäkla snygg!! Hon kunde dock inte gå en meter innan någon ny ville ta bild med henne, måste vara himla jobbigt.
Vi åkte verkligen såå mycket under dagen. Atmosfear, Helix, Valkyria, Balder, Loke, Uppsvinget och en massa mer. Köerna var ingen katastrof utan vi väntade max 25 min.

Mycket, mycket bra dag! Älskar Liseberg och 9c :-)

Mot Liseberg

Imorgon åker jag och 9c till Liseberg! Ahh, vi är så taggade. Ska bli riktigt, riktigt roligt. Vi har sett fram emot det i ett år och imorgon är det äntligen dags. Vi åker 7.30 och är hemma vid midnatt, en lång dag med andra ord.
(null)
Det ska bli riktigt varmt så jag funderar på att ha på mig detta, eller en T-shirt. Kan inte bestämma mig.

Tagga, tagga 🤩

Work - save - travel - repeat

Detta citat vill jag förresten ska bli min nästa tatuering.

Min senaste resa gick till:
Förutom Polen som jag var i en ett par dagar i oktober så har jag inte rest sedan sommaren, det är inte likt mig! Grekland vad den senaste resan. Strax efter Grekland var jag dock ett par dagar i Warszawa, det var en väldigt roligt weekend!

Så ofta reser jag:
Ett par gånger om året, två solsemestrar under sommaren plus Polen. Sedan brukar det bli någon mer resa under årets gång, varierar lite vilken typ. Hade jag fått bestämma hade jag utöver två solsemestrar varje sommar även åkt iväg under jullovet och minst ett annat lov.

Min drömresa går till:
New York men där är jag ju snart :-) Aruba är verkligen mitt drömresmål, finns ingenstans jag vill mer.

Tre saker jag alltid packar med:
Mobilen, kameran och alla mina diabetessaker - annars är jag rätt körd.

Det ultimata ressällskapet:
Min mamma är det ultimata ressällskapet. Vi är så himla lika hon och jag och de allra roligaste resorna är just med henne. Det spelar ingen roll om jag är 18 eller 25 år, varje resa blir lika rolig. Vi tycker om samma resmål, har liknande intressen och har helt enkelt väldigt roligt tillsammans. ♥

Den bästa resa jag har gjort:
Kan inte välja mellan två stycken, dels Dubai för att det var mitt drömresmål under en väldigt lång tid och det var magiskt att besöka. Kommer aldrig glömma Dubai och vill verkligen dit igen. USA med fotoresor står nog allra högst upp, jag är så glad att jag vågade resa iväg två veckor till andra sidan Atlanten och göra något jag aldrig tidigare gjort. De ställena vi besökte kommer jag aldrig glömma, det var en magisk resa. Mother nature från sin bästa sida.

En inplanerad resa är:
Skrev om det i helgen men den närmaste är ju New York och sedan Spanien, Polen, Grekland och Österrike. Ett pang-reseår helt enkelt!

Min långhelg

Är uppe tidigt idag, kunde inte somna om för vaknade med skyhögt blodsocker och mår riktigt illa. Jävla diabetes, hatar min sjukdom så mycket.

Hur som helst, denna långhelg har verkligen gått alldeles för snabbt.
(null)
I fredags hade jag en riktigt chill-dag. Vaknade upp och njöt av morgonen utan stress. Kollade faktiskt på två filmer i rad vilket aldrig händer. Midnight sun var den första jag såg och wow vilken film! Ni måste se den om ni inte gjort det. Jag storgrät, storyn gick verkligen rakt in i hjärtat. Har aldrig tidigare berörts av en film som den här, se den! Filmen var så bra att jag tvingade mamma att också se den så igår kollade vi på den. Hon älskade också filmen, visste väl det hehe.

Den andra filmen jag såg var Everyday, ni vet den som gick på bio för ett tag sedan om en tonåring som vaknar i en annan kropp varje dag? Den var ganska bra men rätt märklig, sevärd i alla fall.
Igår träffade jag Jack och brorsan. Jack har blivit så duktig på att cykla, ojoj som han trampar på. Min stora pojke ❤️
(null)
Idag har jag en del att göra. Jag måste sätta alla drygt 100 betyg idag, det är sista dagen imorgon. Som tur är har jag satt de flesta men behöver sätta de sista och titta igenom alla för att se att det stämmer.

Därefter ska jag ta tag i lite rensning. Jag behöver sälja en del saker för att få in lite pengar till NY. Har en massa fina saker jag inte använder, dumt att bara låta det ligga. Tradera är bra, har sålt himla mycket där.

På kvällen ska jag och mamma till Kristianstad för att äta. Det var barnens dag i Polen igår (är fortfarande mammas barn haha) så hon ska bjuda mig på middag 😊

Countdown

Snart är det juni och det är en månad jag verkligen tycker om, framför allt i år! Det tunga läsåret börjar närma sig sitt slut, betygen är satta (eller på tisdag i alla fall) och man kan börja rensa på skrivbordet. Älskar känslan av "nystart". I år slutar mina älskade 9or grundskolan så det står extra mycket roligt på schemat. Jag vill verkligen inte att de ska sluta men det går inte att stoppa tiden så jag får helt enkelt se fram emot det sista roliga vi har tillsammans.

6 juni, Liseberg
På torsdag ska jag och 9c till Liseberg på klassresa! Vi är så galet taggade haha, vi pratar om det varje dag. Det ska bli så fantastiskt kul att spendera hela dagen med dessa ungdomar och Liseberg är ju typ bland det absolut roligaste jag vet. Vi är taggade på Valkyria!

11 juni, avslutningsfest
Från förra årets avslutning med bästa tjejerna! (Ja, jag har tillåtelse att lägga upp bilden). Varje år när 9orna slutar är det avslutningsfest, förra året var första gången jag var med och det var en riktigt rolig kväll. I år slutar mina 9or så jag ska både hålla tal och få tal (hoppas jag hehe), ska bli väldigt roligt <3

12 juni, spexdag
9orna ska klä ut sig och vi ska karnevalståg, alltså att alla 9or går i ett lång tåg och lever life medan resten av högstadiet hejjar på. Dagen avslutas med fotbollsmatch mellan lärarna och 9orna.
13 juni, klassens dag
Sista heldagen med älskade 9c, åhhh... <3 Vi ska in till Hässleholm för att bowla och äta lunch tillsammans.
14 juni, avslutning
Garanterad gråtfest, jag kommer lätt gråta en skvätt eller två. Vill inte att denna dagen ska komma faktiskt, det är sista gången jag träffar hela 9c och det gör ont i hjärtat. Jag har en sådan separationsångest, hur ska jag klara mig utan mina underbara 9or nästa år. De kommer för alltid ha en varm plats i mitt hjärta.

16 juni, New York
Om två veckor åker jag till New York, kan verkligen inte förstå det. En dröm jag haft i otroligt många år ska äntligen besannas. Har aldrig sett fram emot en resa så mycket som den här, wow.

6 juli, Spanien
Som jag längtar efter att vara tillbaka på detta ställe, havet i Spanien är ju helt makalöst vackert, bara kolla färgen på vattnet. Jag längtar efter att få känna mig såhär fräsch igen, efter att känns solens varma strålar på ansiktet och vinden i håret. 1 månad kvar <3

1 augusti, Grekland
Att avsluta sommaren med en vecka i Grekland gör mig så lycklig.

Någonstans i sommar, Polen
Vi ska ju också till Polen såklart, som varje sommar. Antingen före Spanien eller efter, vi har inte bestämt datum än.

29 december Österrike
Avslutar 2019 och firar in 2020 i Österrike, Zell Am See. Detta blir min första vintersemester någonsin och jag är så taggad. Hoppas på mängder av snö och ett par magiska dagar.