slide show

Home sweet Home

Nu är jag hemma i Sverige igen! Det känns faktiskt otroligt, otroligt skönt att vara hemma. Jag har varit utomlands i 1 månad sammanlagt under denna sommaren och endast varit hemma tre dagar. Vilken känsla att få lägga sig i min älskade soffa och bara koppla av. Jag älskar min lägenhet. Den känns verkligen som hemma. Det är en extremt skön känsla. Ni som följt mig länge vet att jag var väldigt orolig inför flytten då jag har otroligt svårt för förändringar. Detta var dock en väldigt bra förändring.

Med det sagt kommer jag dock sakna Grekland riktigt mycket. Framför allt de varma kvällarna och att aldrig frysa. Jag kom hem till 14 grader, blåst och duggregn. Jisses så deprimerande. Här är 24 grader kallare än det var i Grekland, haha herregud!
(null)
Sista bilden innan jag lämnade Grekland tidigare idag.

Jag kommer dock inte vara hemma så mycket de närmaste dagarna. Imorgon ska jag och Thea åka till Alexandra då hon flyttat till egen lägenhet. Hur mysigt? Sedan jobbar jag hela helgen, fredag till söndag.

Hejdå Grekland

Har haft två helt fantastiska veckor i Grekland. Imorgon bär det av hemåt. Tom plånbok men ett hjärta fyllt av minnen.

Grekland 💗

Jag har det så bra här i Grekland 💗
Kolla denna utsikt, wow! Detta var bland det mest magiska jag upplevt.

På onsdag har det gått två veckor och då ska jag hem. Jag kommer sakna Grekland men det ska samtidigt bli skönt att komma hem. Jag har sedan midsommar varit hemma 3 dagar. Det är rätt sjukt, jag saknar min soffa och att bara göra absolut ingenting haha. Ska njuta av de sista dagarna här först.

GREKLAND

Jag är framme i Grekland! Mitt safe place. Favoritstället på hela jorden. Detta hotell, alltså <3 Jag var här förra året också, två veckor och förälskade mig verkligen i både Zakhyntos, Tsilivi och hotellet. Jag brukar inte åka tillbaka till samma ställe men hit kände jag att jag måste tillbaka och here I am. Två veckor i Grekland blir det även i år.

Vi hade en riktigt bra första dag igår. Kom till hotellet runt kl 14. Åt lunch, gjorde oss hemmastadda i rummet och gick till stranden ett par timmar. Jag badade inte utan tog det bara lugnt på solstolen. På kvällen åt vi middag på hotellet och det var fantastiskt. Detta är ett all inclusive hotell men det håller verkligen hög standard. Det är ett 5 stjärnigt  hotell och maten håller hög klass. Det som var så himla trevligt är att personalen som jobbade här förra året och är kvar i år kände igen oss och blev jätteglada. De är så söta 🥺 Så himla fint välkomnande.

Stranden här <3

Nej jag kommer absolut ha två fantastiska veckor här. Prio denna semestern är återhämtning. Jag måste återhämta mig, lugna ner min kropp och bara samla kraft. Snart börjar jobbet igen och jag känner mig så, så trött. Jag ska gå strandpromenader, äta gott, läsa, lyssna på musik, vila, sova. Jag ska göra sådant som jag mår bra av.

Polen

Detta inlägget skulle publiceras för en vecka sedan, när jag kom till Polen men jag har känt en sådan enorm trötthet att jag inte orkat. Orken är helt totalt slut och det var längesedan jag kände mig så trött. Så inlägget kommer här, en vecka senare. (Jag trodde att dessa tre resorna skulle ge mig energi men sådant är inte fallet. Jag är helt slut och dagen efter att sommarjobbet var slut åkte jag till Spanien. En dag efter att jag kom hem åkte jag till Polen och nu är jag bara hemma två dagar för imorgon åker jag till Grekland. Puuuh, jag saknar min lägenhet och att bara chilla hemma.

Nu är jag i Polen. Båtresan gick faktiskt bra, sju timmar men det kändes inte som det utan tiden gick ändå relativt fort. Skönt då jag tycker det är sjukt drygt att åka båt.
(null)

Vi åt en god middag på båten. Det dödade ett par timmar. Jag tror dock att jag tog mitt kött för blodigt (medium) för jag hade sjukt ont i magen sedan och mådde illa. Men gott var det i alla fall.

Min fina, fina mamma 💞

Köpte Clarins läppglans på båten, favoriterna!
(null)
Jag dricker ju inte alkohol alls men såg denna otroligt fina flaska på båten och var bara tvungen att köpa som inredningsdetalj. Är nog den enda personen i världen som köper alkohol för att inte dricka utan för att titta på hahah… Detta är förresten första gången jag ens köper alkohol i mitt 29 åriga liv. För mig skulle alkohol inte ens behöva finnas, jag har 0,0 intresse av det. Dricker ingenting alls, inte ens en droppe.

Vid 20.30 var vi framme och tog då bilen till Szczecin och hotellet.

Favorithotellet och favoritrummet. Vi bor på Radisson blue och det är verkligen superfint. Vi har bott här varje gång sedan morfar gick bort. Det känns dock så konstigt att vara i Polen utan att träffa morfar. Polen och morfar hänger liksom ihop, förstår ni vad jag menar? Jag saknar honom så himla mycket. Jag kommer aldrig bli hel igen för morfar kommer alltid vara en pusselbit som saknas i mitt liv.

Förutom enorm trötthet och ett helvete med blodsockret (det var helt galet alltså, pendlade mellan 2 och 23 flera gånger per dag) så har jag haft det trevligt i Polen 💗

Från Spanien till Polen

(null)
Har haft det så, så bra i Spanien. Detta är en av mina favoritbilder, så vackert 💙

Kom hem igår på kvällen, extremt trött. Idag är tyvärr en hemsk dag då jag har ett fruktansvärt migränanfall. Jag vaknade 08.30 med hemsk smärta, tog en massa medicin men det hjälper inget. Jag mår så illa och har så ont i huvudet. Ett sådant här grovt anfall har jag inte haft på ett bra tag. Sämsta timingen också då jag ska till Polen imorgon och måste packa idag. I Spanien blev jag tvungen att ta tabletter som skjuter upp mensen då det var precis på gränsen och jag ville inte riskera att få hela veckan förstörd. Dock har jag redan under flera dagar bävat inför det som komma skall. Dessa tabletter ger nämligen en omänsklig mensvärk. Jag har ju galet ont i vanliga fall men efter dessa tabletter tror jag på riktigt att jag ska dö. Förra året jag tog de gjorde det så ont att jag grät hela natten. Nu lär mensen komma imorgon och timingen kunde verkligen inte blivit sämre. Jaja, det finns inget att göra. Migränen idag är garanterat kopplad till mensen för det är vidriga attacker månad efter månad. Jag ska försöka tänka tillbaka på de fina stunderna i Spanien och hoppas att Polenresan ändå blir bra.