slide show

Första dagen i Riga

Hej från en trött tjej! Jag sov i tre timmar i natt och var tvungen att gå upp klockan 03.30, när jag skriver detta svider ögonen av trötthet, det ska bli så skönt att snart få sova ut.
(null)

På väg mot Riga, min lilla älskade familj <3 det tog bara en timme att flyga, det är ju ingenting. Dock var det en väldigt bumpy ride pga stormen Dennis. Det var inte en rolig landning med andra ord, stackars brorsan som nu tror att det är standard att landa såhär skakigt varje gång man flyger :-)

Efter att vi hade checkat in tog vi en taxi till stan, vi var ute efter någon restaurang och hamnade på köpcentret Galerja Riga där vi spenderade ett par timmar. Vi åt och sedan gick jag och mamma runt och tittade i affärer medan brorsan gick på sitt håll. Måste tyvärr säga att jag är rejält besviken över shoppingen här i Riga, ingenting som faller mig i smaken. :( Köpte bara en tröja och en kjol, inte likt mig.

ÄLSKAR DIG!

Trots kass shopping hade vi en väldigt trevlig första dag här i Riga. Idag blev det mest köpcentrum, imorgon ska vi göra stan på "riktigt". Det blåste svinmycket här idag så det kändes bäst att göra såhär.
(null)

På eftermiddagen ville brorsan tillbaka till hotellet för att gymma medan jag och mamma åkte till köpcentret Spice, det är superstort med många bra affärer. Jag har dock haft riktigt jobbig migrän idag, tagit två tabletter men ingenting har hjälpt vilket gör mig så ledsen. Såklart att det ska bli såhär illa så fort jag är ute och reser :( Tanken var att strosa runt ett par timmar men mitt huvud fixade inte det så vi åt snabbt och åkte tillbaka till hotellet. Jag åt sötpotatispommes och mamma friterad glass.

Denna ENORMA elefant står i lobbyn och det är helt sjukt vad stor den är haha! Jag, mamma och brorsan åt en fantastiskt god middag på hotellet ikväll, riktigt, riktigt bra! Nu har vi precis kommit upp till rummen och jag ska strax sova. Imorgon ska vi turista här i Riga.