slide show

Spanien #1

Nu tänkte jag börja med att visa upp lite bilder från Spanien! Jag delar upp det i olika delar eftersom att det är väldigt många bilder.

Vår vecka i Spanien var helt underbar, jag är riktigt nöjd med resan. Medelhavet är ju helt fantastiskt och hotellet låg precis vid havet. Skriver en lista på + och -

+ medelhavet
+ billigt med taxi
+ själva utomlandskänslan
+ läget

- hotellområdet var inte alls mysigt, i alla fall inte den byggnaden vi var i
- all inclusive SÖG, vi lyckades dock få bort det efter 1 dag och då fick vi tillbaka alla pengarna från all inclusive, vi behåll endast frukost
- jag tappade min iphone 5 i havet
- jag blev väldigt förkyld, ont i halsen, hosta, sjuk snuva så jag var tvungen att snyta mig hela tiden. Grymt jobbigt i värmen! Hade även feber och spydde några gånger. Antingen spydde jag av all inclusive maten eller av det att jag andra dagen råkade svälja rejält med saltvatten, det var det äckligaste på länge
- alldeles för många barn på hotellet
- dyrt
- svårt att hitta goda matställen
- väldigt många från skandinavien, ibland undrade jag om det är Spanien jag är i eller Sverige, Danmark, Norge?
- hade migrän i princip hela tiden

min migrän plus det att jag blev sjuk förstörde ganska mycket men det är ju egentligen inte resmålets fel. Fast antagligen smittade någon av alla hundratals ungar mig, för ungar fanns det en hel drös av.

Hotellet var alltså inte supermysigt, vi bodde i huvudbyggnaden vilket kanske inte var så nödvändigt. För en kväll när vi åt på hotellets finaste restaurang (den låg i en annan byggad) så var ju där så mycket myigare och lugnare. Hotellet var väldigt anpassat för all inclusive gästerna så det fanns inte direkt någonstans man kunde beställa kaffe eller dessert på, förutom restaurangerna. Så det saknade jag.

Men läget, det var helt perfekt. Vaknade upp till en helt underbar utsikt på medelhavet varje dag. Vädret var bra, runt 29-32 grader varje dag, regnade pyttelite en dag och var lite molnigt då och då men det var bara skönt. Fast i solen så måste temperaturen ha uppgått till drygt 40 grader för i solen var det sjukt varmt!! Vi hyrde solstolar för hela veckan, så vi hade samma solstolar hela tiden vilket var jättebra. Vi valde de som låg närmast havet. Vi var vid havet varje dag, typ 7 timmar om dagen. Både jag och mamma älskar stranden. Jag klarade av att ligga i solen i max 10-20 minuter, sen var jag tvungen att antingen doppa mig eller vara under parasoll men man blir ju brun i skuggan också vid havet så det var ju helt perfekt att ligga där och läsa. Läste en väldigt spännande bok som jag inte kunde lägga ifrån mig. Badade flera gånger om dagen, helt underbart. Sedan efter en lång dag på stranden gick vi upp på rummet, duschade, tvättade håret och så. Varje gång jag la mig i sängen efter att ha fönat håret så var jag så sjuuuukt trött så jag hade helst av allt velat gå och lägga mig redan då, ungefär kl 19 på kvällen men ja, så trött blir jag efter stranden. Men med mina sista krafter lyckades jag varje kväll ta mig upp ur sängenm fixa till mig och sedan tog vi taxi till centrum där vi gick i lite affärer och därefter hittade en restaurang där vi skulle äta den kvällen. Jag köpte lite fina saker, nöjd med mina köp!

Sminkade mig inte på hela veckan, så otroligt skönt! Har faktiskt inte sminkat mig på hela sommaren rättare sagt.  Och jag blev bara brunare brunare för varje dag. Vad använder jag för solskydd då? Jo jag började med 10, ibland 15. Senare gick jag ner till solfaktor 6 på de flesta ställena, antingen med karroten (morötter) eller hawaiin tropic oil med solskydd 6, ibland körde jag utan någon solfaktor alls fast det var inte alls ofta. På ryggen och ställen där jag lätt bränner mig, tex knäna körde jag med 30. SÅ jag hade typ 5 olika solskydd jag växlade mellan, lite beroende på hur pass bränd jag kände mig.

Åkte till Spanien för att slappna av och det kände jag verkligen att jag gjorde. Tyvärr förstörde hälsan en del för mig, för när jag är förkyld, tex har ont i halsen, så mår jag så himla dåligt. Då är jag inte som alla andra att jag ändå är pigg, klarar av att gå i skolan osv utan nej, jag vill bara ligga hemma och typ dö så dåligt jag mår.

Har ni några frågor om resan till Spanien, hotellet, priser, havet, centrum eller ja vad som helst så är det bara att kommentera här på bloggen eller skicka iväg frågan till ask.fm/carro93 så lovar jag att svara :)

Flyget gick kl 7.00, vi åkte hemifrån runt 4 på natten och parkerade på Sturup, 700 kronor för en veckas parkering. Malmös flygplats är liten och lugn så vi checkade in bagaget och tog det lugnt, riktigt skönt att slippa all stress.
Vi hann till och med äta frukost på flygplatsen.

Boardningen och allt gick snabbt och lätt och flygresan till Palma gick bra, tråkig bara. När vi kom fram hämtade vi vårt bagage, jag är alltid livrädd att någon resväska ska försvinna men hämtade ut alla resväskorna och kunde även andas ut. Palmas flygplats är ENORM, man fick gå kilometer för att hämta ut resväskorna. Detta ledde till att vi såklart kom sist på bussen som var helt proppfull vilket betyder att jag och mamma inte kan sitta bredvid varandra under hela bussresan fram till hotellet, jag var sååå sur haha! Råkade tappa mina solbrillor på golvet och gubben bredvid mig trampade såklart på de, liksom wtf tack för den.
Till slut kom vi äntligen fram till hotellet! Vädret var superbra. Såhär såg vårt rum ut. Enkelt men fräscht. Fast för det priset hade jag faktiskt förväntat mig lite lyxigare rum men det är väl bara för att jag jämför med Turkiet som hade typ världens finaste hotell. Ett litet kök, toalett till höger, en soffa man inte ser på bilden och så hyllorna. Och så en balkong.
Hur underbar utsikt är inte det här?! AMAZING

Efter att vi hade packat upp lite gick vi och åt från all inclusive buffén, kände redan då att det inte riktigt var min grej. Sedan gjorde vi oss strandredo och ner mot beachen!